21 de setembre del 2015

LA BOGERIA D’ADOLF HITLER


Quines van ser les bogeries que va fer Hitler per acabar suïcidant-se l’abril de 1945? Ara en treure’m l’entrellat.

Primer de tot el Führer era un home desequilibrat que volia un imperi que es mantingués mil anys.

A la 1º Guerra Mundial, Adolf era caporal de l’exèrcit alemany. A la següent guerra els alts comandaments de les tropes teutones, que no podien veure al protagonista de l’escrit ni en pintura, li deien amb total menyspreu “el caporal Hitler”.

Era molt ambiciós, podia haver quedat amb un “Estatus Quo” amb l’imperi Britànic i la Unió Soviètica i acabar amb la guerra i mantenir els territoris que ja tenia conquerits, però va voler envair el país que comandava Joseph Stalin i declarar la guerra als E.U.A…

En aquell moment, ja va beure oli perquè va voler mantenir tres fronts oberts: El d’Itàlia contra anglesos i americans, el de França “Normandia” i el de l’est d’Europa contra els comunistes. Tot això va ser un estrepitós fracàs i anaven retrocedint en tots els territoris ocupats a marxes forçades. Al produir-se aquesta situació alguns generals i alts oficials del Reich van preparar l’operació Valquíria, un pla per assassinar a Hitler i llavors rendir-se als nord-americans i anglesos abans que els russos arribessin a territori alemany. El pla va fracassar i tots els implicats van esser executats, per tant, la bogeria de Hitler va continuar fins que els soviètics van prendre Berlín carrer per carrer, casa per casa i el dictador al veure’s perdut es va engegar un tret al cap al subterrani de la cancelleria del Tercer Reich.

De totes formes la pitjor perversió d’en Adolf va ser els camps d’extermini on va matar segons fonts de “Holocausto Memorial Museum of Washington” entre 15 i 20 milions de víctimes entre: jueus, gitanos, homosexuals, comunistas, republicans espanyols, etc, etc, etc... en fàbriques, guetos, presons, camps de treballs... estesos des de França fins a la Unió Soviètica…

Desprès de més de 70 anys encara ens impressiona les bogeries que va fer el carnisser d’en Hitler…

JORDI RIBAS

MALDITA FAMILIA


La familia es el núcleo de unidad básica de la sociedad al que todos pertenecemos, salvo excepciones en que esta familia se ha perdido.

Nos da cohesión emocional, afecto, comunicación y soporte para nuestro despliegue en la vida.

Si la familia no cumple estas funciones el individuo se siente perdido y solo. No hay apoyo psicológico para seguir adelante y entonces esta función, en el mejor de los casos, la cumplen los amigos.

En casos de soledad la persona ha de ser autosuficiente y eso es un reto muy duro, aunque hay personas con una capacidad de autonomía impresionante. Pero con las nuevas tecnologías, las redes sociales, internet etc. etc., el individuo se siente conectado a su entorno más fácilmente que nunca.

El problema es cuando teniendo familia esta no cumple sus funciones de apoyo. Cuando los padres son un agobio, cuando los hermanos se evaporan y son casi inexistentes. Cuando a ciertas edades todavía dependes de tus padres y la diferencia generacional hace que la comunicación no sea satisfactoria. Cuando los hermanos ya hacen su vida y se distancian.

Pero como me dijo mi madre: la familia siempre te apoyará y los de fuera no tienen ese lazo emocional que obliga de corazón a ayudar a un hijo o a un hermano.

Pero conozco muchas familias en que los padres no se hablan con los hijos, o que los hermanos se pelean por la herencia. Entonces lo que cuenta es la familia que formas con tu pareja y tus propios hijos. Esa experiencia tan maravillosa de la maternidad no la he podido tener y creo que es lo más grande que se puede hacer: tener un hijo y crear tu propia familia.

Mi situación actual es de dependencia de mi familia de origen, sobre todo de mis padres. Quise formar mi propia familia pero el proyecto se truncó. Ahora vivo con mis padres y aunque la dependencia no es económica si es emocional. Y doy gracias a Dios por todavía tenerlos pues soy incapaz de vivir sola, no por temas económicos sino por mi problema emocional.

Y quizás algún día vuelva a tener una familia libremente escogida por mí, que ya bien puede ser pareja o amigos con los que compartir. Eso espero.

Lida